Friday, March 18, 2011

MENTARI SUCI……


Semenjak hati ini sepi..pelayarannya menjadi lali..
Lalu..ombak yang datang tidak di perduli..
Aku kemudi kapal tanpa henti..
Ku rempuhi lautan jiwa yang berduri..
Tapi masih tidakku tahu arah destinasi..
Sehingga ku temui cahaya mentari suci..
Saat itu baru ku sedari..hidup laluku tiada erti..
Kerna kapal yang ku kemudi tidak menjadi..
Sehingga ku temui cahaya mentari suci..
Tapi..aku masih sesali dengannya..
Kenapa aku nakhoda yang mengemudi kapal sepi itu..
Tanpa bekalan dan keperluan yang mencukupi..
Aku telah melayarinya dengan penyesalan sendiri..
Saat itu..baru hati ini mengerti…
Kapal hati jangan dibiar sepi..
Kelak ia hilang tak bererti..
Kerna lautan jiwa telah menengelaminya sendiri……..
Terima kasih mentari suci…
Dikau kembali saat aku hampir hingga memusnahkan diri
Kerna bagiku lautan jiwa sangat mengeruni…
Aku hampir lemas seorang diri….
Terima kasih mentari suci…………………….

Aurora_cdam                      
04/09/2010 – 5.36 ptg

No comments:

Post a Comment